Samsung Galaxy S6- en S7 bezitters melden problemen met toetsenbord

Samsung Keyboard, het standaard toetsenbord van de Koreaanse fabrikant, wordt door veel mensen gebruikt. Nu melden gebruikers problemen met het gebruik. Het gaat hierbij om problemen bij bezitters van de Samsung Galaxy S6 en Galaxy S7 (Edge).

Samsung toetsenbord problemen

Bezitters van de Samsung Galaxy S7, S7 Edge, S6 en S6 Edge melden problemen met het gebruik van de toetsenbord-app van Samsung. Het gebruik van een apostrof levert problemen op, en soms worden letters dubbel ingevuld terwijl dit niet de bedoeling is. De andere slimme functies werken ook niet, zo melden veel gebruikers.

Samsung Galaxy S7 Edge

Woorden die eerder opgeslagen zijn, worden soms vergeten. Andere problemen zijn dat woorden niet meer automatisch aan het begin met een hoofdletter beginnen, en ook wordt er geen punt meer toegevoegd na een dubbele spatie.

Problemen met het Samsung toetsenbord blijken vanuit het niets te zijn opgedoken. Een reset lijkt geen verschil te maken. Het probleem lijkt met name aanwezig te zijn in de Samsung Mail-app, maar ook in andere apps ervaren gebruikers problemen.

Op dit moment is er geen oplossing vanuit Samsung. Wel kan je het probleem zelf tijdelijk uit de weg gaan door en andere toetsenbord-app te downloaden, zoals SwiftKey of Google Keyboard.

Lees ook

Reageer op dit artikel