Rijden de Treinen update brengt uitgebreide storingsmeldingen

De ontwikkelaars van de Nederlandse app ‘Rijden de Treinen’ hebben een update uitgebracht voor de treinen-app. De reisplanner-applicatie Rijden de Treinen maakt het nu mogelijk om uitgebreide meldingen te krijgen van treinstoringen. Handig, want wie weet krijgen we de komende tijd wel last van de NS winterdienstregeling.

Rijden de Treinen heeft een update gekregen naar versie 2.2.0. Met Rijden de Treinen kan je precies zien welk materieel er in wordt gezet op welk treintraject. In Rijden de Treinen kan je daarnaast ook de actuele vertrektijden per station en een reisadvies raadplegen. De kracht van de app zit verder in de berichtgeving over storingen en vertragingen; die functie is nu flink uitgebreid.

Rijden de Treinen

Rijden de Treinen 2.2.0 maakt het nu mogelijk om storingsmeldingen in te schakelen op de door jou gekozen trajecten. Je kan je favoriete trajecten gemakkelijk toevoegen en opslaan. Als voorbeeld stel je het traject Breda en Rotterdam in. Je kan ervoor kiezen om dan ook meldingen te krijgen bij verstoringen op het traject Dordrecht en Rotterdam, zodat je helemaal niet meer voor verrassingen komt te staan. Je kan zoveel trajecten toevoegen als je zelf wilt. Je kan bij het aanmaken van een nieuwe storingsmelding ook een via-station invoeren, zodat je ook bij het overstappen op het traject erna op de hoogte gehouden wordt.

Rijden de Treinen

In Rijden de Treinen zijn verder wat bugs verholpen zoals de uitlijning van teksten op tablets, het gebruik van de app op Android 5.0 Lollipop en zijn de stations voor de dienstregeling van 2014 toegevoegd. Het overzicht met een actuele storing is uitgebreid met een overzicht van welk traject het betreft. Rijden de Treinen is nog steeds een van mijn meest favoriete app en is onmisbaar voor degenen die regelmatig met de trein reizen.

Rijden de Treinen 2.2.0 kan via onderstaande button kosteloos gedownload worden uit de Play Store. Bekijk hier ‘Onmisbare apps voor in het openbaar vervoer‘.

Lees ook

Reageer op dit artikel