VodafoneZiggo: dalende omzet en moeilijke positie op de markt

VodafoneZiggo heeft de cijfers over het derde kwartaal van 2017 bekend gemaakt. Hieruit blijkt dat de mobiele tak het niet heel makkelijk heeft. Volgens de provider kan dit te maken hebben met de nieuwe roamingregels. Klanten maken wel meer gebruik van data.

VodafoneZiggo in Q3 2017

De kwartaalcijfers van VodafoneZiggo over het derde kwartaal van 2017 zijn bekend gemaakt. Over de afgelopen drie maanden steeg het aantal mobiele klanten met 35.000 nieuwe aansluitingen. Echter verloor het bedrijf met haar dochtermerken onder andere prepaid-klanten, waardoor het aantal klanten met circa 1000 lager ligt dan vorige periode.

VodafoneZiggo heeft met de mobiele tak 29 miljoen euro minder omzet gedraaid hebben. Hiervan zou 12 miljoen euro komen door de nieuwe roamingregels die in juni in zijn gegaan. Ook zou er meer gekozen worden voor een sim-only abonnement, in plaats van abonnementen in combinatie met een toestel.

De provider laat verder weten dat klanten 80 procent meer data gebruiken per maand, in vergelijking met een jaar eerder. Gemiddeld wordt er 2,2 GB aan data verbruikt per maand, per gebruiker. Vodafone verdient gemiddeld 24 euro per maand aan een klant. Dit aantal ligt lager dan KPN (gemiddeld 25 euro), maar hoger dan T-Mobile (23 euro per maand).

Het fusiebedrijf laat verder weten dat in Q3 2017 er 15.000 tv-klanten weggingen, maar dat er 20.000 nieuwe internet- en 5.000 nieuwe telefonie-aansluitingen geactiveerd werden. Klanten die Vodafone en Ziggo combineren worden ‘beloond’ met gratis extra’s.

Lees meer over:

Gerelateerd

Reageer op dit artikel