YouTube Music krijgt drie gepersonaliseerde afspeellijsten, zoals bij Spotify

Google wil met YouTube Music een geduchte concurrent aanbieden voor Spotify. De muziekdienst wordt uitgebreid met gepersonaliseerde afspeellijsten. Het gaat op dit moment om drie stuks, die doen denken aan de lijsten van Spotify.

Gepersonaliseerde afspeellijsten

In Spotify vind je al verschillende gepersonaliseerde afspeellijsten; bijvoorbeeld met nieuwe muziek, of muziek die voor jou interessant is. YouTube Music is nu door Google ook voorzien van nieuwe persoonlijke afspeellijsten. Gebruikers krijgen toegang tot drie nieuwe overzichten; Discover Mix, New Release Mix en Your Mix.

Bij Discover Mix krijgen gebruikers net als bij Discover Weekly van Spotify 50 tracks te zien, die gebaseerd zijn op het luistergedrag van de gebruiker. Dus mogelijk vind je deze tracks ook interessant. Het gaat om onbekende artiesten of andere tracks van artiesten waar je weleens naar luistert. Volgens Google wordt deze lijst iedere woensdag bijgewerkt.

Youtube discover mix

Met New Release Mix focust zich op nieuwe releases, vergelijkbaar met de Release Radar van Spotify. Hierbij wordt voornamelijk gekeken naar de artiesten die je leuk vindt en welke je volgt.

Your Mix is de derde gepersonaliseerde afspeellijst. Hierin vind je muziek waar je eerder al naar hebt geluisterd of tracks die je hebt geliked. Ook vind je in dit overzicht de songs terug die je nog niet eerder hebt gehoord, maar wel bij jou zouden passen. Sommige gebruikers melden ook een Chill Mix, maar deze lijkt nog niet bij iedereen actief te zijn. Hierin staan ontspannende tracks.

Google zou de nieuwe afspeellijsten deze maand voor iedereen uit willen rollen. De Discover Mix kun je via deze URL bekijken.

Via
Lees meer over:

Lees ook

Reageer op dit artikel